Amikor a reggeli forgalmi dugóban landolsz Gibraltáron

Képzeld el a szituációt, amikor munkába indulsz Gibraltáron, vagy éppen a gyerekeket viszed az iskolába és egy piros lámpánál meg kell állnod. Ebbe eddig még semmi különleges nincs, viszont ha kiderül, hogy a piros lámpa annak szól, hogy egy Boeing gépnek kell elsőbbséget adni, akkor azért már érdekesebb a helyzet. Márpedig a Gibraltár Nemzetközi Repülőtéren éppen ez a helyzet. Itt ugyanis a kifutópálya éppen egy forgalmas közutat keresztez, ami azért valljuk be, nem éppen megszokott helyzet.

De ha a pilóta szemszögéből vizsgáljuk a helyzetet, akkor sem lehetünk teljesen nyugodtak, hiszen gondoljunk csak bele, csak néhány métert kell tévesztenie szélességében a leszállás folyamán és máris ott a baj, hiszen egy forgalmasabb napon ilyenkor több autót is letarolhat az autóútról a tévesen landoló repülőgép. A Gibraltári repülőtér leszállópályája éppen ezért nem nevezhető a világ legbiztonságosabb leszállópályáinak egyikének.

Autósként viszont, bár a gibraltáriak híresen szabálykövető emberek, nem úgy, mint…, ha véletlenül arra tévedünk, akkor nem árt, ha odafigyelünk a jelzőlámpákra, mert könnyen előfordulhat, hogy egy Boeing gép fog előttünk landolni.

Amikor egy sípályán landolsz a géppel, a francia Courchevel repülőtéren

Már önmagában elég megdöbbentő adat, hogy a kifutópálya alig több 500 méternél. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy olyan meredek pályáról van szó, ami a lesiklóknak is dicsőségére válik. Ha ezekbe a körülményekbe jobban belegondolunk, akkor minden bizonnyal mindenki százszor meggondolja, hogy repülővel utazzon-e a francia Alpokba. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ezen a reptéren, illetve kifutópályán a környezeti viszonyok miatt nem működnek a műszeres beállítások, vagyis a pilóták tényleg csak saját magukra számíthanak.

Amikor az apály-dagály határozza meg a menetrendet

A Skóciában található Barra repülőtér nehezen hihető, hogy miről vált híressé. Ez ugyanis a világ egyetlen olyan repülőtere, ahol a menetrendet nem a légitársaságok, hanem a természeti viszonyok, körülmények határozzák meg, egészen pontosan a tenger apály-dagály jelensége. A Barra repülőtér ugyanis a homokos tengerparton fekszik. Ebből adódóan, amikor apály van, akkor nyugodtan, minden probléma nélkül leszállhatnak a gépek, ha viszont jön a dagály, akkor természetesen tilos leszállniuk a gépeknek. És ami az igazi kuriózum, ilyenkor stranddá változik a tengerparti homok. Persze az már megint más kérdés, hogy ki az, aki éppen Skóciában strandol. De nem vagyunk egyformák, szerencsére.

Princess Julianna, Sint Marteen repülőtere, ahol a turisták átélhetik az igazi „turbó” élményt

Amikor a Maho Beach-ről olvasunk cikkeket, akkor szinte minden esetben megemlítik, hogy ez a strand azért olyan népszerű világszerte, mert itt tényleg akár a hajadat is súrolhatja egy-egy repülőgép a leszállása során. Videók ezrei mutatják be, ahogy a bátor turisták a gépek leszállásának útjába állnak. Tényleg pazar jelenség, vagyis inkább nagyon veszélyes. Mert csal néhány centimétert kell hibáznia a pilótának a leszállás során, és máris kész a tragédia. Ez a veszély persze a legkevésbé sem zavarja a turistákat, akik között éppen ezért számít nagyon népszerűnek a Sint Maartenen található Maho Beach.

Ha leszállás közben csúszdázni szeretnél a Himaláján, akkor a nepáli Lukla Rerülőteret válasszd

A Mount Everest évről-évre egyre több turistát vonz látványosságával és a benne rejlő veszélyekkel. Akinek azonban kevés a hegymászásban rejlő élmény, annak mindenképpen érdemes kipróbálnia a Nepálban található Lukla repülőteret. Ennek a kifutópályának az egyik oldala egy meredek hegyoldalba ütközik, míg a másik oldala a végtelenbe tart. Hab a tortán, hogy a pálya emelkedik, hogy ezzel is segítse a gépek lassítását. Ez utasként pedig egészen pazar élménnyel ajándékozza meg a Nepálba repülővel utazó turistákat.